Reklamation

På emballaget står utförlig information vad som gäller för just din leverans.


En reklamationen skall göras inom 5 arbetsdagar om det gäller en transportskadad produkt. 

Om det är en synlig transportskada, emballaget är på något sett skadat, ska skadan även dokumenteras hos chauffören i samband med leverans. Annars går produkten ej att reklamera!

Produkten får ej användas eller monteras för då anses den vara godkänd. Produkten får inte heller flyttas från leveransadressen.

Produkter som hämtas på terminal ska kontrolleras noga innan hämtning sker. Om godset är skadat anmäl skadan direkt till Schenker och hämta ej ut godset.


  1. Kontakta oss via detta formulär inom 5 dagar efter din leverans.
  2. Samtliga fält måste vara ifyllda.
  3. Vilken/vilka produkter gäller din anmälan?
  4. Vilket ordernummer har din beställning?
  5. Vi behöver bilder på skadan och emballage samt översiktsbild på hela produkten som reklameras.

Vi kommer att kontakta dig inom 1 vecka efter att din anmälan är gjord!

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.